آیا می توان خود را به کم خوابی عادت داد؟

بله، اما نتیجه احتمالاً خیلی خوشایند نخواهد بود. روان شناسان برای مدت های طولانی با بیدار نگاه داشتن افراد به مطالعه «محرومیت از خواب» پرداخته اند.

کم خوابی

آیا می توان خود را به کم خوابی عادت داد؟

یک یافته شگفت آور این بود که افراد به خوبی می توانستند بر کم خوابی غلبه کنند. با این وجود، آنها تمرکز خود را از دست می دادند، اشتباهات بیشتری می کردند و بدخلق و ترش رو می شدند.

کم خوابی گاه و بی گاه را می توان با یک شب خواب مناسب جبران کرد، اما کم خوابی مداوم اثرات بلند مدتی مانند چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و کاهش طول عمر را در پی دارد.

اگر در این نوشته ایراد نوشتاری می بینید، آن قسمت از متن را انتخاب نموده و کلیدهای ترکیبی Ctrl+Enter را فشار دهید. این گزارش به دست نویسنده متن خواهد رسید.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: