چرا زیر دریایی زیر آب می ماند؟

بيشتر زيردريايي هاي امروزي دو بدنه دارند؛ بدنه داخلي و بدنه خارجي. بين اين دو بدنه مخزن هايي به شكل صدف ساخته مي شود كه…

چرا زیر دریایی زیر آب می ماند؟ | اس بی وب

چرا زیر دریایی زیر آب می ماند؟

داخل آنها با آب يا هوا براي سنگين يا سبك كردن وزن زيردريايي پر مي شود.

وقتي كه زيردريايي  مي خواهد در آب فرو رود، شيرهاي بزرگ آن را كه زير مخزن ها قرار گرفته اند باز مي كنند و آب وارد مخزن ها مي شود. در اين حالت هواكش ها هواي موجود در مخزن ها را تخليه زن ها قرار دارند.

وقتي آب وارد مخزن هاي  صدف مانند مي شود، زيردريايي هم سنگين مي شود و به اعماق آب فرو مي رود. وقتي لازم باشد زيردريايي از ته دريا بالا بيايد، نخست هواكش ها را مي بندند و  با دستگاهي هوا را چنان با فشار وارد مخزن ها مي كنند كه آب درون آنها بيرون رانده مي شود.

در اين هنگام زيردريايي سبك مي شود و مي تواند به راحتي از زير آب يیرون آيد. براي فرو بردن زيردريايي به زير آب يا برعكس، از چند سكان كه افقي بر بدنه اش چسبيده اند، استفاده مي شود. اما هنگام حركت به پيش، مانند يك كشتي معمولي فقط با يك سكان هدايت مي شود.

اگر در این نوشته ایراد نوشتاری می بینید، آن قسمت از متن را انتخاب نموده و کلیدهای ترکیبی Ctrl+Enter را فشار دهید. این گزارش به دست نویسنده متن خواهد رسید.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: