پرانرژی ترین خوراکی ها

پرانرژی ترین خوراکی هاReviewed by سینا برنجی on Oct 19Rating:

در این لیست پرکالری ترین و پرانرژی ترین خوراکی ها آورده شده است. برخی را بیشتر بخورید، در مصرف برخی زیاده روی نکنید و به برخی لب نزنید!

 

چربی های حیوانی

سرشار از چربی اشباع شده و کلسترول و بدون هیچ فایده دیگری؛ زیاده روی نکنید.

 

 

روغن نباتی

روغن گیاهانی مانند سویا، بادام زمینی، آفتابگردان و زیتون؛ سعی کنید از روغن های غیر هیدروژنه استفاده کنیدو در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

 

 

مغزها و دانه ها

حاوی ویتامین ها و املاح هستند و برای قلب خیلی خوبند، البته نه بوداده شان! ولی خامشان را هرچقدر گیرتان آمد دریغ نکنید.

 

 

سس سالاد

مطلقاً از این ماده خوراکی پرانرژی و بی فایده و چاق کننده و سکته آور مصرف نکنید و به شدت از آن بپرهیزید.

 

 

کره بادام زمینی

این ماده خوراکی در رتبه پنجم انرژی قرار می گیر؛ اما زیان کم و خاصیت های فراوانی دارد. توصیه می شود حتماً استفاده کنید.

 

 

هله هوله های بنجل

آب نبات، چیپس و پفک؛ هرگز مصرف نکنید. به خاطر روش تهیه، مواد نگهدارنده و سمی شان و نمک و قند زیاد از این فرآورده ها استفاده نکنید.

 

 

شکلات تلخ

تا می توانید شکلات تلخ بخورید. یکی از مفیدترین مواد خوراکی که انسان به آن دست یافته، به شرطی که شکر افزوده نداشته باشد.

 

 

پنیر

یک منبع خوب پروتئین برای کسانی که گوشت نمی خورند، ولی پنیر حاوی موادی است که خطر بعضی بیماری ها و عوارضی مانند سکته قلبی را زیاد می کند. اما در مصرفش زیاده روی نکنید.

 

 

غذاهای سرخ شده

خیلی خوشمزه و هوس انگیز و اعتیاد آور هستند، اما حاوی نمک و چربی های زیان آور زیادی هستند و هیچ چیز دیگری در آنها نیست. مطلقاً از این خوراک ها بپرهیزید! (البته اگر توانستید!)

 

 

گوشت فرآوری شده

سوسیس، کالباس، میت لوف، ژامبون و سالامی به اندازه غذاهای سرخ شده و هله هوله زیان آور نیستند، اما مراقب نمک و مواد نگهدارنده آنها باشید و در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

از دست ندهید:   لاغری با کمک باکتری

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *